تبلیغات
مرجع فایل پزشکی - معرفی و دانلود فایل کامل گزارش کاراموزی بررسی معماری پاركینگ
 
مرجع فایل پزشکی
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : صد سو
مطالب اخیر
نویسندگان

گزارش کاراموزی بررسی معماری پاركینگ

  • گزارش کاراموزی بررسی معماری پاركینگ
    گزارش کاراموزی بررسی معماری پاركینگ در 23 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: کارآموزی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 17 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 23

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    گزارش کاراموزی بررسی معماری پاركینگ در 23 صفحه ورد قابل ویرایش

     1-12 ترافیك و مشكلات پاركینگ

    یكی از مشكلات ناشی از ترافیك جاده ای مشكل یا معضل پاركینگ می باشد ومسائل نقلیه نه تنها به فضای حركت بلكه همچنین به فضاهایی جهت پارك كردن یا سوار كردن یا پیاده كردن نیاز دارند آمار نشان می دهد كه از 8760 ساعت در سال هر اتومبیل فقط چیزی حدود 400 ساعت تردد جاده ای دارد و 8360 ساعت باقیمانده را متوقف است صاحبان اتومبیل ها ترجیح می دهند اتومبیل های خود را حد الامكان در نزدیكترین مكان به محل اقامتشان یا كارشان پارك كنند و پیاده روی را به حداقل برسانند .

    این مساله نیاز مبرم به ایجاد فضای پارك در نواحی مركزی بریتانیا (C-B-D: Centeral British Districts)  و سایر مناطقی را كه فعالیتهای متمركز در آنها صورت می گیرد افزایش می دهد افزایش روز افزون و سائط نقلیه موتوری ، ابعاد تازه ای به مشكل پاركینگ بخشیده است بررسی سیستماتیك ویژگیها به میزان نیاز و وضع قوانینی كه درجهت كنترل پاركینگ ها بكار می رود كمك بزرگی به مهندسین ترافیك وهمچنین شهر سازان به حساب می آید .

    2-12 پارك اتومبیل و اثرات چند گانه آن
    1-2-12 سد معبر

    یكی از مشكلات اساسی كمبود پاركینگ اشغال فضای تردد خیابانها و افزایش بار ترافیكی است .

    نقصان فضای تردد سرعت و سائط نقلیه را كاهش ، زمان مسافرت را طولانی و تاخیر در آمدو شد را افزایش می دهد در نتیجه ، عملا وسائط نقلیه هزینه بیشتری را متحمل می شوند وزیانهای اقتصادی جدی را متوجه جامعه می كنند .

    2-2-12 تصادفات :

    مانورهایی كه رانندگان به هنگام پارك یا خروج از پارك انجام می دهند موجب افزایش حجم تصادفات جاده ای می شود بی دقتی در باز كردن درب اتومبیل های پارك شده ویا ورود و خروج از محل پارك یكی از دلایل اصلی و متداول تصادفات جاده ای محسوب می شود .

    3-2-12 ممانعت از عملیات اطفاء حریق :

    اتومبیل های پارك شده مانع ازحركت اتومبیل های آتش نشانی می شوند و عامل مهمی در كندی عملیات آنها به حساب می آیند علاوه بر آن دسترس به شیرهای آتش نشانی منصوب در پیاده روها و همچنین دسترسی به ساختمانها را مشكل می سازند .

    4-2-12 محیط :

    وسائط نقلیه پارك شده درمركز شهر ، آنرا از حالت طبیعی خارج می سازد و توقف و روشن شدن آن سبب ایجاد سرو صداهای مزاحم و دود و بخارمی شود اتومبیل های پارك شده درهر فضای كوچك قابل دسترس ، زیبایی شناسی بصری ساختمانها را تحت الشعاع قرار می دهد ، گویی ساختمانها بر صفحه ستونهایی از اتومبیل استوار است .

    5-2-12

    اما علیرغم تمامی اثرات مخرب یاد شده و جود پاركینگ در خیابانها ویا حاشیه آنها ونزدیك به مقصد كسانی كه از آنها استفاده می كنند امری ضروری به نظر می رسد راحتی جامعه و بهینه سازی مركز شهر مستلزم نگرش عمیق به نیازهای پاركینگ و دستیابی به بهترین امكانات پارك شهری است .

    3-12 حریم و استانداردهای فضای پارك :

    پارك خیابانی و مقررات مربوطه به آن همواره یكی از سیاستهای پارك درون شهر ما بوده وخواهد بود با وجوداین ، روند توسعه آینده ، بهره وری از زمین و فعالیتهای ساختمانی ، توجه و دقت لازم به نیازهای پارك شهری امری ضروری است از اینرو ، تمامی ساختمانهای جدید التاسیس و یا ساختمانهای باز سازی شده می بایست ملزم به

    اختصاص فضاهای پارك مناسب و منطبق باتوسعه آینده باشند .

    تجربه نشان می دهد كه ایجاد حریم و كنترل چگونگی كاربری زمین های شهری نقش بسیار مثبت در باز دهی وسلامت ترافیك ایفا می كند . نیاز به پاركینگ مبتنی بر چگونگی استفاده از زمین است اما وجود تنوع در چگونگی استفاده از آن را نباید فراموش كرد وضع استاندارد های واحد برای فضاهای پارك در همه جوامع طبعا مشكلاتی به همراه خواهد داشت ، اما وضع حداقل استاندارد های مبتنی بر تجربیات ارزشمند موجود به امری كاملا متحمل است .

    آ‎نچه در جدول 1-12 می بینید استاندارد های ( Indian Repubic Country ) I.R.C محلی تنظیم شده است .

    جدول 1-12 :

    استانداردهای فضای پارك مناسب برای استفاده های متفاوت از زمین ( ملك ) فضای استاندارد پارك          كاربری زمین ( ملك )                 شماره نوع

    بی نیازی از پاركینگ عمومی یا خصوصی       مسكونی – تك واحدی جدا – بغل هم جدا

    اتومبیل های پارك شده درگذرگاههای عابرین باعث محدودیت دید آنها می شود به همین دلیل بهتر است در فاصله ای حدود 8 متر مانده به گذرگاه عابرین ممنوعیت پارك اتومبیل به اجراء در آید .

    1-سازه ها : سازه هایی نظیر پل ها ، تونل ها و زیر گذرگاها عمدتا باریك تر از بزرگ راه ها هستند ، به همین دلیل ممنوعیت پارك در آنها امری منطقی به نظر می رسد .

    2-مبادی ورودی اختصاصی پارك وسائط نقلیه مقابل مبادی ورودی خانه ها و آپارتمانها می بایست ممنوع اعلام گردد .

    مقاطع زمانی پارك ممنوع با توجه به شرایط ترافیكی و با بررسی دقیق انجام پذیر است این ممنوعیت معمولا از 9 یا 8 صبح تا 7 یا 6 بعدازظهر در نظر گرفته می شود البته به جز یكشنبه ها و روزهای تعطیل مشابه .

    4-5-12 پارك آزاد در مقاطع زمانی محدود :

    آزاد بودن پارك در برخی مناطق ، برای زمانی محدود ، با در نظر گرفتن شرایط محل امكان پذیر است شرایطی كه این امكان را به وجود می آورد، وجود فضاهای پارك كافی و همچنین در نظر گرفتن این نكته است كه اتومبیل ها قبل از موعد انقضاء محل پارك را ترك نماید در این گونه مناطق پلیس یا ناظرین محلی ، ناظر بر اعمال صحیح مقررات وضع شده خواهند بود .

    5-5-12 پاركومتر ها :

    وجود پاركومترها در محدوده های تعیین شده این امكان را بوجود می آورد تار انندگان در روزها و ساعتهای معینی ، بدون ترس از جریمه شدن ، اقدام به پارك ، سوار كردن ، پیاده كردن مسافرین ، تخلیه و یا بارگیری كالا نمایند . البته به جز در مناطقی كه تابلوهای راهنمایی و رانندگی آن مناطق را ممنوع اعلام كرده باشد .

    پاركومترها عموما بر دو دسته اند : دسته اول با اندختن سكه ( یا سكه ها ) و چرخاندن دسته یا اهرم بكار می افتند وقتی اهرم چرخانده می شود ساعت بكار می افتد دسته دوم پاركومترهای اتوماتیك هستند كه معمولا ( تقریبا هفته ای یكبار ) كنترل و رفع نقص می شوند این پاركومترها با انداختن سكه درون آنها بطور خودكار شروع بكار می كنند و سوزن صفحه نمایش زمان مجاز پارك را به نمایش می گذارد پس از انقضاء زمان مجاز پارك ، پرچم یا علامت مشخصه ای به نشانه هشدار روی صفحه نمایان می شود و سپس علامت دیگری ( معمولا برنگ قرمز ) ظاهر می شود وقتی این علامت ظاهر شد پلیس یا جرثقیل پلیس مجاز به جریمه یا حمل اتومبیل خطی به پاركینگ ادارات راهنمائی و رانندگی است پاركومترها عمدتا یا از نوع به اصطلاح پاركومترهای ذایل شونده ویا از نوع پاركومترهای اضافه شونده هستند در نوع ذایل شونده و محض اینكه راننده سكه را به داخل پاركومتر می اندازد زمان باقیمانده احتمالی از وقت راننده قبلی خود بخود از بین رفته و پاركتومتر از ابتدا شروع به زمان بندی می كند . در پاركتومترهای اضافه شونده ،به محض انداختن سكه ،پاركتومتر از ابتدا شروع به كار نمی كند ، بلكه هر گونه زمان احتمالی باقیمانده قبلی در صفحه نمایش به زمان راننده بعدی (دوم) اضافه می شود .در نتیجه ،راننده (دوم) با صرف هزینه كمتری ،احتمالاً از حداكثر زمان مقرر در پارك و متر بهره مند می شود .هدف از نصب پاركتومتر ها ،در درجه اول ،محدویت زمان پارك و ایجاد امكان برای بخش وسیعتری از شهروندان است .بدین لحاظ محدودیت زمانی قاعد تا براساس بررسی دقیق از وضعیت ترافیكی منطقه محاسبه می شود . برای مناطق مركزی یك ساعت معقول به نظر می رسد ، ولی برای مناطقی كه در حاشیه منطقه مركزی قرار دارند ، عمدتا 2 ساعت راه در نظر می گیرند . در حوالی اداره پست ، بانك ها و اداراتی كه مراجعه كنندگان زیادی دارند ، بین 30 تا 15 دقیقه زمان مناسبی است ، طرح پاركتومتر فقط زمانی موفق است كه ابزارهای قانونی برخورد متقاضی با خاطیان را به درستی اعمال كنند و هدایت رانندگان با علائم ترافیكی و تابلوهای مشخص كننده عواقب عدول از قانون پاركتومتر ها میسر باشد .

    -8-12 ترافیك تجاری ( commerial Traffic)

    تخلیه وبار گیری كالاها توسط كامیونها در كنار جاده ها وخیابانها مستلزم فضای كافی برای پیاده ها وهمچنین وسائط نقلیه درحال حركت است باتعیین ساعت معینی برای تخلیه وبارگیری مثلا بین 8 تا 6 بعدازظهر ویا اختصاص محل خاصی برای تخلیه و بارگیری ، این مشكل تحت كنترل قرار خواهد گرفت .

    توسعه نوین ( شهری ) بر تخصیص فضاهای معین تخلیه و بارگیری – كه در بخش 3-12 اشاره شد اصرار دارد ولی ، تا تحقق این هدف وفائق آمدن بر موانع و مشكلات موجود بر سر آن زمان مدیدی مانده است . راه حل دراز مدت مشكل تدارك ترمینالهای بار بری مناسب در خارج شهرهاست .

    9-12 : ترمینالهای باربری  (Track Terminals)

    پارك ناموزون ( گله به گله Indiseriminate)) كامیونها در خیابانها ودر نقاط مختلف شهرهای بزرگ و كوچك اثرات نامطلوب زیادی دارد بیشترین اثرات ، نامطلوب آن بدجلوه دادن محیط و مخاطرات ترافیكی است امنیت كالاهای درون وسائط پارك شده دركنار خیابانها نیز یكی از مشكلات جدی است نیازهای رانندگان كامیونها ، كه اغلب ساعات متمادی را رانندگی می كنند وبه طبع آن نیاز به استراحت ، سرویس های بهداشتی وغذا دارند ، نیازمند توجه خاصی است .

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :